Suhaib Gasmelbari puts the history of Sudanese cinema at the centre of his film and at the same time sheds light on the current situation in a country shaken by ongoing crises.
Born in Sudan in 1979, he lived there until the age of 16. He studied film at the Université Paris 8 in France and worked as a freelance cameraman and editor for Al Qarra, Al Jazeera and France 24. He has written and directed many short fiction films and documentaries. Talking About Trees is his first feature-length documentary. During his research into Sudanese audio-visual archives he found some films believed to have been lost and actively participated in national and international projects to save and digitise them.