Teona Strugar Mitevska delivers an angry yet melancholic satire that questions the status of democratic change in Macedonian society and passes scathing judgement on representatives of the church, the judiciary and the media. The film’s sympathies are all with the determined woman who asserts herself against archaic traditions and paralysing opportunism.
The Festival Direktor amidst the leading actress (left) and the director (right).
The director of the Competition film during Q&A at the neighbourhood cinema b-ware! Ladenkino.