Born in Prizren, Kosovo in 1977, he began to working as a photographer in 1992. In 2003 he completed a photography degree at the Mimar Sinan Fine Arts University in Istanbul, where he is currently a postgraduate student. Alongside his work as a photographer, he is also a cinematographer and lecturer and curates the short film programme at the DokuFest International Documentary Film Festival in Prizren. Në Mes (In Between) is his directorial debut.