Alejandra Retana is in her final year of an audiovisual arts degree at the Image and Sound Department of the University of Guadalajara where she has already worked as a director, editor and art director. Prior to that, she took a film directing course and discovered her interest in editing and in the relationship between actor and director. She is also currently working on her first feature-length screenplay and developing an anthropological documentary focusing on traditional Mexican folklore.
The director is in the final year of his audiovisual arts degree at the Image and Sound Department of the University of Guadalajara. In addition, he has taken soundscape courses at the University of Chile and at Ars Sonorus.