Calum Walter, born in South Africa in 1985, studied film at the University of Colorado and later received an MFA from the School of the Art Institute of Chicago. He is an artist working in sound and moving image. He lives in Chicago and is a lecturer in the Department of Radio, Television and Film at Northwestern School of Communication. His films have screened at various film festivals.