Back in 2016, Louis the gregarious magpie and his anxious friend Luca the hedgehog won the hearts of Generation audiences. Their latest adventure revolves around nothing less than conquering the moon. 50 years after the legendary lunar landing, it falls on them to represent Norway in an international race to yet again take a second huge step on its surface. The entire community of Flåklypa is captivated, watching live news reports of the nerve-racking mission with bated breath. Expectations are high, and some have their own plans for this trip on which the astronauts seem to be carrying a little extra baggage. A tale full of imaginative detail, endearingly headstrong characters and charmingly ironic commentary on current political events.