Diane Kruger is consistently compelling as the Mossad agent at the centre of this convoluted plot, which traverses a number of countries and periods. Based on the novel by Yiftach Reicher Atir, himself a former Israeli secret service employee, director and scriptwriter Yuval Adler unfolds an exciting espionage thriller about the question of one’s own identity.
The screenwriter and director studied maths at Tel Aviv University and then graduated with a PhD in philosophy from Columbia University in New York, where he also studied sculpture and photography. His work featured in several art exhibitions before he turned his full attention to film. His debut feature film Bethlehem celebrated its premiere at the Venice International Film Festival where it won the Venice Days award for Best Film. It also won six Israeli Film Academy awards as well as being Israel’s entry for the Oscars. The Operative is his second feature film.