Director Jenna Bass cleverly weaves the stories of three women into an unusual, fast-paced road movie. The film’s lush imagery takes us on a journey through the sun-drenched hinterland of a divided country. Part police thriller, part emancipation story and part social drama, Bass’ film once again buries the myth of South Africa’s ‘rainbow nation’ where skin colour, gender and social status actually continue to play an important role. While private melodramas spool out in the TV soaps that are on in the background, a very real story of female self-empowerment and solidarity unfolds.
The curator and the section head with the director and the actresses of the 2019 opening film.