Director David Dietl establishes a special relationship of trust with his three protagonists, all of whom allow him to take a look behind the legends for his film. A real-life story about growing up at the age of 50 and the diversity of our paths through life, appropriately accompanied by the infectiously pounding club sounds which have become a kind of second heartbeat for the protagonists.
Born in Los Angeles, USA in 1979, after graduating from high school he gained extensive experience in the film industry before going on to study at the German Film and Television Academy Berlin. He not only directed but also wrote his graduation film and cinema debut, König von Deutschland. In 2016, he directed the television film Ellas Baby, starring Benno Fürmann and Katharina Schüttler. His comedy Rate Your Date will be released in German cinemas in spring 2019.