Born in Rostock, Germany in 1987, he is an actor who rose to prominence with his role in Katrin Gebbe’s debut feature film, Tore tanzt. Since then he has appeared in films and series which have been national and international successes, including Peacock, Lou Andreas-Salomé, Axolotl Overkill, Babylon Berlin and Das Boot.