Based on the true case of serial killer Fritz Honka and on Heinz Strunk’s 2016 crime novel, Fatih Akin has created a portrait of a socially depraved, violent criminal, driven by misogyny, sexual greed and sentimentality. Akin’s film is a social study of the flip side of the then recent economic miracle; it is about individuals thrown off-kilter by the war and post-war turmoil in a dark Germany wholly lacking in confidence.
Born in Hamburg, Germany in 1973, he studied at the University of Fine Arts in Hamburg (HfBK). After making several short, documentary and feature films, he won the Golden Bear in 2004 for Gegen die Wand which made him one of the most celebrated directors in Europe. His next international hit, Auf der anderen Seite, won Best Screenplay at Cannes as well as the European and German Film awards. With his production company corazón international he also produces the work of other directors including the films Chiko, Takva and Min dît. His film Aus dem Nichts won, among other prizes, a Golden Globe.