After taking a degree in fine art, she began working in television art departments before becoming an art director and camera operator on short and feature films. Now a television director, she continues to design and dress sets for various corporate events. In 2015, she was invited to exhibit her work as an artist at the Venice Biennale. As part of her ‘Digital Fananga’ project she has produced three short films in Tonga, one of which won the Break Through Award at the Sydney Pasifika Film Festival in 2015.
This freelance film and television director lives and works in Auckland, New Zealand. He began his career as a television camera operator and has produced, directed and filmed for broadcasters including TVNZ, TV3 and Maori TV as well as producing several videos for the New Zealand government. As a writer and director he made his feature film debut For My Father’s Kingdom.