Born in Buxtehude, Germany in 1981, he studied cinematography at the Film Academy Baden-Württemberg. His graduation film Closing Time, directed by Nicole Vögele, premiered at the 2018 Locarno Festival where it won the Premio speciale della giuria Ciné+ in the Cineasti del presente section. In 2014 Nebel (Fog), which premiered at the Berlinale, won him the award for Best Cinematography at the Sehsüchte Student Film Festival. He currently works as a freelance cinematographer and filmmaker. Das innere Leuchten (The Inner Light) is his directorial debut.