Based on the eponymous novel by Camille Laurens, Safy Nebbou depicts Claire’s drift into virtual reality from different perspectives, and also in conversations between Claire and her therapist. Even though the love affair is only taking place on the internet, the feelings are nonetheless real. Juliette Binoche plays a woman caught in an in-between world in which lies, dreams and reality are blurred. She delivers a portrait of a woman struggling to cope with the wounds inflicted by loneliness and growing older.
The actor, director and screenwriter was born in Bayonne, France in 1968 to a German mother and an Algerian father. He began his career as a stage director. He later worked as an actor for stage and screen and began producing short films and commercials. He made his debut as a feature film director in 2004 with Le cou de la girafe (The Giraffe’s Neck).