Filmed in the midst of a breathtaking landscape of mountains and rivers between Norway and Sweden, Hans Petter Moland unfolds a drama about love, loss and disappointment, lifelong traumas and feelings of guilt. Based on Per Petterson’s award-winning novel ‘Ut og stjæle hester’ (‘Out Stealing Horses’), the film also addresses Norway’s Nazi past. The oscillation between collaboration and resistance also had an impact on personal decisions and became an indelible part of Trond’s childhood memories.
Born in 1955 in Oslo, Norway, he studied film at Emerson College in Boston and has worked as a director for over 25 years. In 1995, his feature Kjærlighetens kjøtere received a Special Mention from the jury at San Sebastián; in 2000, Aberdeen won the main prize at the Nordic Film Days in Lübeck. His work first featured at the Berlinale in 2004 with Beautiful Country screening in the Competition. He has enjoyed a long collaboration with Stellan Skarsgård who plays the main role in Ut og stjæle hester and also starred in the Competition entries En ganske snill mann and Kraftidioten (2013).