Chinese director Xiang Zi masterfully interweaves the narrative strands of this complex family saga that unfolds simultaneously in different periods. In carefully composed and at times surreal images, a chronicle of reticence gradually unfolds that has much larger dimensions than one might first assume. This is a tale of suppressed desire, the social importance of marriage, and the frostiness that exists between the walls of a wealthy Chinese family home.
Born in Beijing, China in 1987, she is a director and screenwriter. She graduated in economics at Beijing Forestry University before going on to study film in New York. After marrying her classmate and fellow filmmaker José Val Bal, the pair moved to Spain where they worked together on documentaries and web series. She completed the script for her debut feature film, A Dog Barking at the Moon, in August 2017 and shot the film in June 2018, when she was four months pregnant with her second daughter. She also writes short stories and poetry.