Alejandro Landes and co-writer Alexis Dos Santos have created a disquieting take on the war film and survival thriller. Theirs is a work of scant explanations but of visceral emotions. Heightened by Jasper Wolf’s piercing cinematography, Mica Levi’s superbly tense score and uncannily sharp editing by Yorgos Mavropsaridis, Ted Guard and Santiago Otheguy, Landes’ exhilarating third feature impresses by zooming in on the shifting allegiances and power struggles of an adolescent, primal tribe.
Born in São Paulo, Brazil, he grew up in Ecuador and Colombia. His documentary Cocalero screened at the 2007 Sundance Film Festival and was released theatrically in over 20 countries. His debut feature film Porfirio premiered in the Directors’ Fortnight at Cannes in 2011 and went on to screen and win prizes at many international film festivals.