Hardly noticed by the border officers, 16-year-old Peipei makes the daily crossing between the Chinese mainland and Hong Kong. She is one of many people who are not really at home on either side. She dreams of making a voyage to Japan with her best friend, who comes from a well-to-do family in Hong Kong –but she doesn’t have enough money. While at a party, she meets Hao, a member of a smuggling ring. This could be her big chance. Among the high-rise blocks and dimly-lit warehouses, Bai Xue’s debut film portrays life in the transit zone between two border metropolises. With the promise of modern life and brand new iPhones in her backpack, Peipei takes the risky step to independence.
She studied at the Beijing Film Academy and participated in the Young Director Support Program sponsored by the China Film Directors Guild with her project Guo chun tian (The Crossing). The film went on to premiere at the Toronto International Film Festival in 2018.