The film team and the Festival Director with guests at the premiere of the film.
The Chinese screenwriter and director graduated from the Beijing Film Academy in 1991. His debut film, Yue Shi (Lunar Eclipse), screened in the Berlinale Forum in 2002; two years later, Jingzhe (The Story Of Er Mei) screened in Panorama. His third feature film, Tu ya de hun shi (Tuya’s Marriage) won the Golden Bear for Best Film in 2007. His drama Tuan Yuan (Apart Together) was the Berlinale’s opening film in 2010 when it won the Silver Bear for Best Script; Bai lu yuan (White Deer Plain) screened in the 2012 Competition. He was a member of the International Jury in 2017.