Based on his own experiences, Nadav Lapid explores the challenges of putting down roots in a new place. His attempt to find himself awakens past demons and opens up an existential abyss. A tragicomic puzzle that wisely knows how to keep its secrets.
Born in Tel Aviv, Israel in 1975, this director and screenwriter studied philosophy at Tel Aviv University. After military service, he moved to Paris before returning to Israel to take a degree at the Sam Spiegel Film & Television School in Jerusalem. His short film Kvish (Road) screened in the 2005 Panorama. His debut feature film Policeman won the Special Jury Prize at Locarno in 2011 while The Kindergarten Teacher featured in the 2014 Semaine de la Critique at Cannes. In 2015, Lama? (Why?) screened in Berlinale Shorts. He is a recipient of the French Order Chevalier des Arts et des Lettres.