Shot in Poland, Scotland and in original locations in the Ukraine, Agnieszka Holland’s film recalls the legendary journalist Gareth Jones (1905-1935) who, despite fierce resistance, could not be dissuaded from telling the truth. Jones’s encounter with the young George Orwell is said to have inspired the latter’s dystopian parable ‘Animal Farm’ (1945).