Born in Tehran, Iran in 1983. When she was two, her mother fled with her to Germany to escape political persecution. She grew up in Frankfurt and studied acting at the Film University Babelsberg Konrad Wolf. She played the leading role in Burhan Qurbani’s Shahada which screened in the 2010 Berlinale Competition. Since then, she has appeared in numerous cinema and TV films. In 2018, she received a Grimme Award for her performance in the series 4 Blocks. She won the Best Writer award at the Heidelberger Stückemarkt theatre festival for her play “Kluge Gefühle”. Born in Evin is her debut feature film.