Rodd Rathjen’s first feature film is a brutal yet realistic depiction of the situation for Cambodian forced labourers. This Australian director’s approach is far from pretty and spares no-one. His gripping film is a passionate testimony against social injustice and, at the same time, a touching and shocking coming-of-age story about a boy whose humanity is put to the test.
Born in Colbinabbin, a small town in central Victoria, Australia in 1981, he graduated with an honours degree in film and television from the Victorian College of the Arts in 2010. His short film Tau Seru, which he directed in India, premiered in the Semaine de la Critique at Cannes in 2013; it went on to screen at over 50 festivals worldwide and won a number of international awards. In 2014, he participated in Berlinale Talents. Buoyancy is his debut feature film.