The Heat: A Kitchen (R)evolution takes viewers behind the scenes to meet the pioneers who broke through the glass ceiling, including Michelin-starred chefs Anne-Sophie Pic (a.k.a. the ‘Queen of French Cuisine’) of Maison Pic in Valence, France; beloved UK star Angela Hartnett (Gordon Ramsay’s former protégé) of Murano; and award-winning New York chef Anita Lo (who closes her iconic NYC restaurant Annisa after 17 years). From grassroots to haute cuisine, The Heat: A Kitchen (R)evolution is a provocative journey into the culinary world.
The Canadian writer and director often explores the ‘female gaze’ in her work and shines a light on subjects and people that are frequently marginalised. In 2017, the Hot Docs International Film Festival devoted a retrospective to her work.