Love is like a chanson: so full of emotion, trust and self-abandonment. And then, when it’s all over, there’s the sudden silence, emptiness, vulnerability. If you’re lucky, your friends will be there to pick you back up. Lucky like Paula, whose BFFs Maude and Lola take her along on a trip to Maude’s hometown in southern France. Time to reminisce, to talk and to listen – perhaps somewhere far off in the distance a new song is starting to play.
The French director was born in 1994. After taking a two year foundation course in film at Nantes, from 2014 to 2018 she studied cinematography at La Fémis film school in Paris. Paula sans lui is her graduation film.