With Light of My Life, Casey Affleck, who also plays the father, presents his second directorial work based on his own script. In this mixture of a survival drama and coming-of-age story, he unfolds a dystopian family tale. While the father finds it nearly impossible to explain the world to his child, the filmmaker resists explaining everything to his audience. However, what is important is imparted to each.