Goldie is a star – well, not quite yet, but at least in the eyes of her little sisters Sherrie and Supreme she is. The rest of the world is bound to take note soon too. Her big break surely awaits, she’s just got to pick up that golden fur coat she’s had her eye on first. And land a role as a dancer in a hip-hop video. And keep child welfare services from separating her from Sherrie and Supreme, after their mother is locked up. Holding onto those dreams isn’t easy when fate has placed such daunting obstacles in her path. With Goldie, Dutch director Sam de Jong has delivered a real New York film: raw and glamorous, unflinchingly realistic and relentlessly optimistic, with a ton of heart and at least as much attitude.
Born in Amsterdam, the Netherlands in 1986, he studied at the city’s Netherlands Film Academy. His graduation film, Magnesium, premiered at the 2013 Sundance Film Festival and was the Dutch entry for the 2013 Student Oscars. His short film Marc Jacobs, for which he also wrote the script, screened in the 2014 Berlinale Shorts competition. He worked largely with the same cast to make his debut feature film, Prins (Prince), which screened in the 2015 Generation and was theatrically released in cinemas in the Netherlands, the USA and Mexico.