Born in Harrogate, England in 1973, he initially worked in the editing department on films such as Gladiator and Black Hawk Down before making his short film debut as writer and director with Oil. In 2012 he won Breakthrough British Filmmaker at the London Critics' Circle Film Awards for his multiple award-winning feature film Weekend. He is currently working as a writer, director and executive producer on the HBO series Looking.