These fragments, sounds, and stories help us convey the experiential moment of entanglement, or rather, they describe an entangled moment prior to separation, what we call “Deep Implicancy”.
One such story we follow is water, both as it phase transitions with and into other matter including life, but also as it combines disparate geographies, bodies of/in water, and four islands within them – Lesvos, Haiti, Marshall Islands, Tiwi.
Wandering and wondering through a transformative figuring of justice, we ask, what if our image of the world recalled phase instead of measure? And what becomes of ethics if we let go of value?
Arjuna Neuman was born on an airplane in 1984, that’s why he has two passports. He is an artist, filmmaker, and writer. He studied at California Institute of the Arts. His projects have been shown at major biennials and exhibitions worldwide. As a writer he has published essays in various magazines.