Sometimes Hannelore wishes she were a Hans, because “when a woman has to deal with a lot of men, she has to summon up a lot of strength to be heard”. The mayor of the island of Ummanz off Rügen used to be a cook. Now she represents the government and demonstrates “socialist democracy in action”. Director Róza Berger-Fiedler weaves Madam Mayor’s encounters with her constituency and discussions about the office with all its responsibilities into a sensitive portrait of a dedicated person.