Equal pay for equal work! Four female employees at a West Berlin supermarket, who feel heavy pressure both at work and at home, go on strike to demand the same salary that their male colleague gets. The band Ton Steine Scherben sings along that “Everything changes if you change it / But you can't win as long as you're alone!” With a lay cast, the film fulfils the demand for solidarity that it preaches – “this film was made by saleswomen and housewives. They came up with the story and acted themselves. The film students helped them”.