A consciously modern depiction of working women in East Germany – labourers and managers in a garment factory talk about relationships and family planning, raising children and career qualifications, women’s rights and equality in the socialist (meritocratic) society. In conversations with a doctor, the women also have a chance to voice their personal concerns, as well as their feelings about the birth control pill, a subject that caused a stir at the time.