Born in Konstanz, Germany in 1942. She worked as a painter and photographer in Paris from 1962–1968. She founded the Visuell film club in Konstanz in 1969, and led it until 1972; she also founded galeriepress, an art gallery and press. She has lived in Berlin since 1973. Alongside her film work she also produces operas and theatre and is present on the international art scene with photo exhibitions.