The Permanencia Voluntaria Film Archive, where many copies of the popular luchador films were held, was heavily damaged in the massive earthquake that struck Mexico in 2017. A restored version of Cerebro del Mal has now been prepared in collaboration with the Academy Film Archive, allowing an important piece of Mexican pop culture to return to cinemas.
Born in Mexico City in 1907. He developed what was at the time the lightest portable sound equipment, weighing just twelve pounds. The first recordings using his equipment took place in Mexico in 1929, and Joselito Rodríguez began marketing his technology as the Rodriguez Bros. Sound Recording System. He directed his first film in 1940, and subsequently worked on numerous films as director and screenwriter. Joselito Rodríguez died in Mexico City in 1985.