Shooting from his own script, Suo’s only ever pink film is a bawdy pastiche of the works of Yasujiro Ozu, presenting the members of this far-from-typical family through idiosyncratic editing and compositional style of the Grand Master of the Japanese domestic drama. The results are amongst the wittiest and entertaining in the entire history of "pinku eiga".
Born in Tokyo in 1956. He began his career in the early 1980s as an assistant director to Takahashi Banmei and Kiyoshi Kurosawa. In 1984, he directed his only ‘pink film’. He went to make a number of feature films, landing a global hit with the tragicomedy Shall We Dance? (1996).