In Khook, narcissism and vanity run riot in all manner of forms, and punishment follows swiftly. And all of this without a trace of malicious glee. Instead, this turbulent comedy morphs into an enigmatic psychological portrait of a tortured, offended artistic soul and the eternal child in man.
Born in Tehran, Iran in 1969, he studied philosophy and works as an actor, screenwriter and director. His feature films Kargaran mashghool-e karand (Men at Work) and Paziraie Sadeh (Modest Reception) screened in the 2006 and 2012 Forum respectively, the latter winning the 2012 NETPAC Prize at the Berlinale. Ejhdeha Vared Mishavad! (A Dragon Arrives!) was presented in the 2016 Competition.