Born in 1980, he grew up in a children’s home from the age of four. He began his career working as a stage actor and theatre director alongside his studies. He has also organised creative forums for disadvantaged children using various aspects of theatre, film and literature and has directed several short films and documentaries. His debut feature film Boldog új élet (Happy New Life) premiered in the 2007 Berlinale Panorama.