Lance Daly draws on motifs from the western for his drama about a dark chapter of British colonialism in neighbouring Ireland that has rarely been told on the big screen. The gritty realism of the film’s photography conveys the misery of a suffering people and describes individuals cast adrift in austere landscapes.
Born in Dublin, Ireland, this filmmaker initially studied architectural design and was granted a research fellowship in forensic sciences. He served as apprentice to film archivist Flora Agar at the now closed Centre for Cultural Preservation. Between films, he plays percussion with the Twelve Spoon Ensemble. He divides his time between Dublin and San Francisco.