Jen Liu, born in 1976 in Smithtown, USA, is a New York-based visual artist working in video, performance, and painting, on topics of national identity, economy, and the re-motivating of archival artifacts. The question of gender’s intersection with cultural constructions and racial anxieties are revealed in economic and industrial language, as well as props and costumes that take tropes to their humorous extreme. She received a BA in Creative Writing at Oberlin College and a MFA in Fine Arts and Integrated Media at California Institute of the Arts, Valencia, California. Her work has been shown internationally in solo and group exhibitions. She has also received multiple grants and residencies.