Milad Amin studied Fine Arts in Damascus to become a sculptor, but the revolution changed his trajectory. He works in various art related fields, has worked as a sculptor, a photographer, and a web designer, as well as a tattoo artist and bartender. In 2016 and 2017 he completed a workshop on documentary filmmaking with Bidayyat, and took a position in the Arabic Digital Expression Foundation (ADEF) camps in Lebanon as a logistical coordinator.