Born in Singapore in 1965. An award-winning filmmaker and founder of Zhao Wei Films, he has helped to put his island nation on the international filmmaking map. He was the first Singaporean to make films that were screened at major festivals including Berlin, Venice and Cannes. The Centre Pompidou in Paris has held a retrospective of his work and he served as president of the jury at the Locarno International Film Festival in 2010. His first animated feature film Tatsumi premiered at the MoMA in New York in 2011. In 2017 he was on the jury for the Cannes Short Film Competition Palm d’Or. His recent projects are inspired by Singapore’s history.