Gus Van Sant’s biopic is based on the memoirs of cartoonist John Callahan. This is a tender, melancholy yet hope-filled and life-affirming fictionalised portrait of a life of limitations. As in many of his films, here too Van Sant addresses the search for identity in the environs of social subcultures and unusual milieus.
The director has a bachelor’s degree in film studies and completed a production management traineeship at X Filme Creative Pool in Berlin. He then worked as an assistant director before going on to direct his own short films. The script for his debut feature film, Der Heimatlose, secured him a place in the Berlinale Talents Script Station and a Wolfgang Kohlhaase scholarship.