Born in 1964, he is originally a classical musician (French horn) and studied psychology and child culture at the University of Stockholm. In 1989 he began working as a film director, screenwriter, composer, sound engineer and producer. He has lectured at universities around the world and conducted animation workshops. To date he has worked on 36 film productions and has won numerous awards as a director. Since 2016 he has also been publishing and exhibiting photography.