Rosa Hannah Ziegler creates a close, sensitive relationship with her protagonists that also gives them the space to express with dignity their vulnerability and brokenness. Her respectful observational feature-length debut sees her continue the tradition of the Wendland Film Cooperative which, founded in 1975, used film to examine social imbalances. Ziegler’s family microcosm allows her to portray life on the margins and a group of individuals who, though excluded and powerless against institutions, are still full of dreams for a better future.
Born in Hamburg, Germany in 1982, she studied directing at the Academy of Media Arts Cologne. She won the German Short Film Award in Gold for her documentary Cigaretta mon amour – Portrait meines Vaters (2006). She followed this with multi-award-winning short films Escape (2011) and A Girl’s Day (2014) which both screened at numerous international festivals. In 2017 she made the television film Du warst mein Leben which was nominated for a Grimme Award. Familienleben is her first feature-length documentary.