A director and editor who lives in Barcelona. To date she has edited 16 feature-length films, the most successful of which has been La noche que no acaba (All Night Long), directed by Isaki Lacuesta. The film premiered at the 2010 San Sebastián film festival and won numerous awards at international festivals. As a director, she has made short documentaries and experimental films. Trinta Lumes (Thirty Souls) is her feature film debut. She also lectures in editing, including on the post-graduate programme at Pompeu Fabra University in Barcelona.