Today the film in and of itself is only available via the recollections of the individuals who took part in its creation, revealing the elusive history of a forbidden image. The Disappeared conjures up the story of a film that was denied the right of appearance and left to languish in the limbo of censorship.
Adam Kaplan, born in 1987 in Jerusalem, Israel, is an artist based in Berlin. In his practice he explores the boundaries between memory, nostalgia, and the contemporary moment. He has presented his works and texts at various exhibitions and conferences.
Gilad Baram, born in 1981 in Israel, is a photographer, visual artist and documentary filmmaker based between Berlin and Jerusalem. His work, focusing primarily on lens-based images in the era of Internet and big data, has been exhibited in various art institutions worldwide. His work has been exhibited in various art institutions worldwide. After his award-winning directorial debut Koudelka Shooting Holy Land (2015) this is his second film.