Born in Santiago, Chile in 1980. He studied Design and Art at the Pontificia Universidad Católica, Santiago de Chile in Santiago, and Art and Media at Berlin University of the Arts. In 2007, he co-founded the production company Diluvio with Joaquín Cociña and Niles Atallah in Santiago. Cristóbal León and Joaquín Cociña have worked together since then. La casa lobo is their first feature film.
Born in Conceptión, Chile in 1980. He studied Design and Art. La casa lobo is his first feature film.