Born in Ripley, USA in 1967, he is a film director and producer who has won numerous awards for his documentaries which include Storied Streets and Waiting for Mamu. He has also been executive producer on films including India’s Daughter and the Emmy-nominated Silenced. A co-founder of the Los Angeles based Rebelhouse production company, he received an honorary doctorate from Central Michigan University and lectures in documentary filmmaking.