The brothers David (born in 1974) and Nathan (born in 1975) from Greeley, Colorado have been writing, directing, producing and appearing in films for more than a decade. Among their award-winning shorts and features are Goliath, which was shown at the 2008 Sundance Film Festival, and Kid-Thing, which had its international premiere in the 2012 Forum at the Berlinale. Their 2014 film Kumiko, the Treasure Hunter starring Rinko Kikuchi also screened in the Forum and was nominated for two Independent Spirit Awards. Their Western Damsel premiered in the 2018 Competition at the Berlinale.