An American film and television producer and director, she founded the Teale Productions company in 1988 after having worked for six years at the American public television broadcaster PBS. She has produced films and series which have garnered multiple award nominations, including the HBO-series ‘The Weight of the Nation’ as well as the documentaries Dealing Dogs and Hacking Democracy. She has also filmed and produced documentaries for the BBC, A&E and Discovery Channel. Following Grazers: A Cooperative Story, Patrimonio is her most recent work in collaboration with Lisa F. Jackson.